שוק המשכנתאות נמצא בצמיחה חסרת תקדים עם היקפי ביצוע הולכים וגואים

עפר גדנקן No Comments on שוק המשכנתאות נמצא בצמיחה חסרת תקדים עם היקפי ביצוע הולכים וגואים

ריאיון עם דרור פלדמן מנהל זרוע המשכנתאות של מזרחי-טפחות. "בנק מזרחי טפחות הוא השחקן המוביל בשוק, עם קרוב לשליש מהפעילות בו". "הניסיון שצברנו מאפשר לנו לתת לציבור החרדי משכנתאות בהתאמה לצרכיו הייחודיים"

צילום: אבשלום שושני
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מתי החל החיבור בין מזרחי-טפחות לציבור החרדי?
החיבור בין מזרחי טפחות לציבור החרדי התחיל לפני שנים רבות, עוד מימיו הראשונים של הבנק. החיבור המשיך ושודרג עם השלמת המיזוג הגדול ביותר אי-פעם במערכת הבנקאות בישראל, של בנק המזרחי ובנק המשכנתאות טפחות, שיצר לראשונה חיבור בין בנק מסחרי-קמעונאי מקצועי לבין בנק המשכנתאות הגדול בישראל. המהלך הזה הפך את מזרחי-טפחות לבנק המוביל בתחום המשכנתאות גם בציבור החרדי, וזאת בהתאם למעמדו כמוביל התחום בישראל.

כיצד משמר בנק מזרחי-טפחות את מעמדו כמוביל בתחום המשכנתאות בציבור החרדי?
המפתח להובלת התחום טמון בהבנתנו את הקהל החרדי ואת צרכיו הייחודים. מזרחי-טפחות בקיא בצרכי הלקוח החרדי ויודע כיצד לספק פתרונות מיטביים לכל מצב ולהתאים ללקוחות את המשכנתה הטובה ביותר. בנוסף, מתוך ההיכרות שלנו עם סדרי העדיפויות בתקציב המשפחה החרדית, אנחנו יכולים להעריך טוב את יכולת ההחזר העתידית של המשפחה. אנחנו מכירים את אופן ההשתכרות בציבור החרדי ואת מקורות המימון הייחודיים שלו וערוכים לסייע בהתאם לכך.

איך ההבנה לצרכיו של הציבור החרדי מתבטאת במדיניות של מזרחי-טפחות?
בעוד שבנקים רבים סוגרים סניפים ומעבירים את הפעילות לדיגיטל, אנו סבורים, שהמהלך הזה לא משרת את האינטרס של הלקוחות, ולכן אנחנו נוקטים בגישה הפוכה ומקרבים בין הלקוחות לבנקאים שלנו בסניפים. רק במפגש אישי, פנים אל פנים, אפשר לבנות לכל לקוח משכנתה המותאמת באופן מיטבי לצרכיו ולמאפייניו. זה נכון לגבי לקוחות וותיקים ומבוגרים המתקשים להסתגל לשינויים הטכנולוגיים, וזה נכון גם לגבי הציבור החרדי, שרובו לא משתמש באמצעים טכנולוגיים כאלה ואחרים. בהתחשב בכך, הגדלנו לאחרונה את מצבת מומחי המשכנתאות של טפחות וכיום ניתן לפגוש את נציגינו גם במספר סניפים של בנק אגוד, שהפך להיות בשנה שעברה חלק מקבוצת מזרחי-טפחות. ללקוחות המעוניינים בכך אנו מאפשרים לעשות שימוש באפליקציית "טפחות טאצ'" החדשנית וזאת על מנת לייעל את תהליך קבלת המשכנתה בסיוע הבנקאי האישי.

אבל לאחרונה כולם אומרים 'שירות אישי', במה אתם ייחודיים יותר מהמתחרים?
אכן, בחודשים האחרונים כמה מן המתחרים שלנו מבצעים "סיבוב פרסה" תדמיתי, ופתאום מדברים על 'שירות אישי' ודאגה ללקוח. רק שלומר את הדברים בפרסומות ובמודעות, זה לא מספיק. אין דרך אמיתית להעניק שירות אישי ואנושי אחרי שסגרת עשרות רבות של סניפים. אצלנו כאמור הדברים הפוכים. בשונה מהאחרים, לא רק שלא סגרנו סניפים אלא המשכנו לפתוח בכל מקום שזיהינו צורך, וכל זה על מנת שניתן יהיה להעניק שירות מיטבי ללקוחותינו, בפריסה סניפית רחבה. את התוצאות של המדיניות הייחודית שלנו, ניתן לראות באופן ברור בסקרים שבהם אנחנו מככבים בציונים הטובים ביותר במדדי השירות. בתחום המשכנתאות – המומחים של טפחות יודעים לתת ייעוץ מקיף ומותאם אישית כך שרוכשי הדירות נמצאים תמיד בתחושה שמישהו מקשיב להם, מבין אותם ונותן להם מענה מהיר וברור ובמידת הצורך גם יצירתי וגמיש.

כיצד השפיע משבר הקורונה על שוק המשכנתאות בישראל?
שוק המשכנתאות בישראל נמצא בצמיחה חסרת תקדים עם היקפי ביצוע הולכים וגואים. למרות משבר הקורונה נלקחו בישראל בשנה האחרונה משכנתאות בסכום הגבוה ביותר מאז ומעולם. בנק מזרחי טפחות הוא השחקן המוביל בשוק, עם קרוב לשליש מהפעילות בו, כאשר חלקנו בציבור החרדי גדול הרבה יותר. הבנק נותן כבר עשרות שנים את הכי הרבה משכנתאות בארץ ופיתח מומחיות מיוחדת בתחום. הניסיון שצברנו מאפשר לנו לתת לציבור החרדי את המשכנתאות שהוא צריך, בהתאמה לצרכיו הייחודיים, וזו הסיבה שאנו מאוד דומיננטיים בקרב החברה החרדית.

לסיום, מה הבשורה של מזרחי-טפחות לציבור לוקחי המשכנתאות?
מומחי המשכנתאות של מזרחי-טפחות לוקחים בחשבון שמלבד מחיר הדירה, יש מסביב לרכישה עלויות נוספות, שמצטברות לסכומים גבוהים, ובמטרה לסייע ללקוחות להשלים את תהליך רכישת הדירה באופן מיטבי, מציעים את 'טפחות לעילא'. לוקחים משכנתה בטפחות ובנוסף פותחים חשבון עו"ש במזרחי-טפחות ונהנים פי שלושה: גם משכנתה בתנאים מועדפים ובהתאמה אישית, גם הלוואה עד 100,000 ש"ח בפריסה רחבה ובריבית אטרקטיבית, וגם בנקאי אישי שזמין בסניף ובמגוון ערוצי תקשורת.



0 תגובות